Canon PIXMA iP4600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP4600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Hendrik Morren 13-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Gebruikte de printer niet zoveel; 2 x per week een paar foto's en wat tekst pagina's.
De printer heeft veel tijd nodig om op te starten; reiniging of zo.
Bij het bedrukken van DVD's laat de printer het midden teveel onbedrukt, waardoor in het midden een onbedrukte witte cirkel.
Na 1 jaar begon de echte ellende; 6C10 als storingscode.
Heet ding doet het dan gewoon niet meer omdat een stiekem ingebouwd tellertje aangeeft dat er een inkt opvanglapje verzadigd zou zijn.
Reparatie kost €100,-; ongeveer de nieuwprijs.
Lapje/bakje was droog, dus niks mis mee.
Daarna storing B200, en weder 6C10 hij kent de printkop niet meer en zit weer vol; ben het goed zat en koop geen Canon meer.

Ben Bol 18-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

De afdrukken van deze printer kosten goud. Foto's kosten het dubbele. Ik heb deze printer d.m.v. de inkt al bijna 3x betaald. Kwaliteit staat niet hoog afgesteld. Bij opstarten lijkt deze jongen eerst een paar andere duistere dingen te moeten doen voordat hij er klaar voor is. Printer is aangesloten d.m.v. usb 2.0 via Windows 7. We gaan nu eerst maar eens de inkt van de Hema proberen.

lotus1 26-06-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Ik ben verbaasd over de laatste twee negatieve beoordelingen. Ik vind dat deze printer het uitstekend doet. Heb 'm nu ruim een jaar. Hiervoor had ik een IP 3600, die ook goed beviel. De 3600 verbruikte (bij ons)wel meer inkt en de printkoppen waren sneller verstopt. Dat laatste blijft een nadeel van deze printers met gescheiden inktcartridges, maar de voordelen (alleen de kleur vervangen die nodig is en uiteindelijk veel goedkoper) wegen daar voor mij ruimschoots tegenop. Met regelmaat printerkoppen reinigen met reinigingscartridges helpt lange tijd. De ip3600 hebben wij vanwege het niet meer schoon krijgen van de printerkoppen na zo'n 2,5 jaar vervangen. Ik weet niet of dit kort of lang is. Kost zo'n 40 euro per jaar aan afschrijving.
Wat betreft de afdrukkleuren van foto's: fantastisch, mits gebruik gemaakt van het juiste programma (dat kan heel veel verschil maken!). Het bijgeleverde easy print doet 't goed en ook via picasa krijg ik goede kleuren. CD's print ik nooit.

wajime 05-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Voor deze printer had ik een Pixma IP4000 dat was een prima printer. Maar dit is geen fijne printer(op z'n zacht's gezegd). Op papier printen gaat wel ok maar afdrukken op een cd/dvd is een verschrikking vooral al je een tijdje niet geprint hebt. De tray wordt naar buiten gestoten en de printer gaat minuten lang van alles doen(koppen reinigen denk ik) behalve printen, vervolgens moet je de tray weer terug plaatsen en op de voortgang knop drukken als je geluk hebt gaat hij dan printen, ik moet ook vaak de printer van de stroom afhalen en de printopdracht annuleren omdat hij gewoon verdomd om te printen. En dan daarna de procedure weer herhalen. Ook gebruikt hij ontzetten veel inkt tijden het reinigen, je inktpatronen zijn snel leeg zonder dat je veel geprint hebt.

S-Leiderdorp 26-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Destijds schreef ik de eerste review voor deze printer. Nu bijna anderhalf jaar later ben ik nog steeds zeer positief. Ik gebruik de printer vooral voor kleurenafdrukken en CD/DVD. Voor al het andere printwerk heb ik een laserprinter in het netwerkje.

De cijfers heb ik dan ook herzien. En het is geen snelheidsmonster maar als je een betrouwbare printer zoekt voor enkel en dubbelzijdig kleurwerk en CD/DVD, dan is dit je maatje.

De cartridges zijn wat duur maar via 123inkt kan het aanmerkelijk goedkoper.

Tuxedo 24-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Ik heb deze printer nu een tijdje maar ben er niet tevreden over.

Het opstarten duurt een eeuwigheid, zeker als je hem niet frequent gebruikt. Ook zijn de cartridges in een mum van tijd leeg.

De cartridges zijn duurder dan zijn voorganger de 4500 maar er zit ruim 25% minder inkt in !!

De print kwaliteit is wel goed.

SimonleBon 16-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Heb de printer nu een half jaar in bezit. Hiervoor had ik de Pixma IP4300, die de geest had gegeven. Nieuwe printkop mocht niet baten.

Omdat de 4300 mij zeer goed beviel, ging ik er eigenlijk van uit dat de 4600 een verbeterde opvolger was.
Helaas is dit niet het geval.

Ik gebruik(te) de printer vooral om DVD's te beprinten.

In vergelijking met het oudere model (de 4300) is de 4600 is aanzienlijk trager, gebruikt meer inkt, en je moet regelmatig op de hersteltoets drukken voordat je een DVD/CD-tje kunt beprinten. FF snel een CD printen (zoals op de 4300 wel kon) zonder knoppen in te drukken, is dus er niet bij. Wanneer je deze printer koopt om DVD/CD's te printen, moet je er rekening mee houden dat je beter batchgewijs kunt werken en dus een stapeltje DVD's afdrukt, anders is het een bonk frustratie.

Aangezien ik de oude 4300 op 2 computers had aangesloten (1x parallel en de ander via USB) en ik dit weer wilde zonder telken kabels te verwisselen, heb ik na het raadplegen van de Canon website de Pricom C-6200U printerserver aangeschaft. Dit apparaat werkt niet goed, keer op keer wordt deze niet gezien door de computers en is de communicatie met de printer niet goed. Uitzetten, 5 minuten wachten wil soms helpen, maar dat schiet natuurlijk niet echt op.
Nu heb ik op beide computers een verlengkabeltje en plug deze om wanneer ik ga printen.

De afdrukkwaliteit is wel beter dan het oudere model, maar dat is imo eigenlijk het enige positieve aan het apparaat.

elatron 02-05-2009

Ik heb onlangs een IP4600
aangeschaft omdat van mijn IP6000d de kop slecht werd.
Maar wat een verschrikkelijke goedkope plastic bak, alles kraakt en beweegd. dan de inktpatronen, wat een ramp zeg
ze zijn veel te klein en te gauw leeg.Ook de onzinnige
chipies die er op zitten.
Ik kan mij herinneren dan mevrouw Nelie smit kroes had bepaald dat er geen ships meer op de inktpatronen gemaakt mochten worden, maar daar hebben de fabrieken blijkbaar lak aan. Ik ben behoorlijk teleur gesteld in Canon terwijl de rest van het merk allemaal onbesproken is.
het is hier duidelijk een geval van veel geld vedienen aan inktpatronen. De lelijke plastic bak kost niets en de patronen zijn niet te betalen.
Ik ben benieuwd waar dat in de toekomst naar toe gaat.

oudealink 08-04-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Pluspunten:
-Mooie prints
-Stille printer
-Print labels op CD & Dvd
-Lage aanschafprijs
-Je kunt goedkopere inkt cardridges (a €1,65) gebruiken d.m.v. omzetten van de originel chip.

Minpunten:
-Kleine inkt cartridges
(Cartridges moeten erg snel vervangen worden)
-Niet voor groot verbruik.

De volgende printer die ik ga kiezen, check ik eerst de grootte van de cartridges.

Jan Borgers 16-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Gebruik al jaren printers van Canon. De IP4600 is mijn 3e Canon-printer in ongeveer 8 jaar. Groot voordeel is dat de inktanks separaat zijn. Mijn vorige printer de I850 heb ik bijna 4 jaar gebruikt met dezelfde inkttanks. Ik vulde deze altijd na. Bij de IP4600 blijf je ze navullen vanwege de erg kleine inhoud van de tanks. Ook is hij erg langzaam. Bij een printopdracht staat hij soms minutenlang te malen als een koffiemolen, voordat er wat geprint wordt. De kwaliteit van de prints is goed. Canon wil veel geld verdienen met de tanks. Een setje kost compleet 55 Euro en dat met zo'n kleine inhoud. De IP4600 valt mij tegen als ik die vergelijk met de vorige Canon-printers die ik heb gehad.

jansteevens 15-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Uitermate tevreden. heb nog geen ervaring of het inktgebruik duur is, maar volgens test consumentenbond was het zowat de goedkoopste.
De meegeleverde cardrodges zijn niet helemaal vol is mijn, omdat al snel de inkt half op was!
Ii er iemand die WEL goede rvaring heeft met namaak cartridges?

kamu 05-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

heb de Canon IP 4600 een aantal maanden in bezit. Heb hiervoor een HP gehad, jaren plezier, alleen dure cartridges. Met de Canon is dit er niet beter op geworden, wel handig is dat de kleuren cartridges onafhankelijk van elkaar zijn te vervangen. Een groot nadeel, de printer maakt nogal veel lawaai, staat erg lang lawaaiig te schakelen na een commando om te gaan printen. Snelheid is niet beter dan mijn oude HP. Al met al niet echt een verbetering wat technische prestaties betreft en het is een lelijke zwarte bak. (gekocht via internet, zag er op de foto beter uit!) De kleuren zijn ok, ook fotomateriaal is van goede kwaliteit, maar niet echt stukken beter dan de oude printer. Gemengde gevoelens dus. Mijn ervaring wijkt nogal af van andere reviews (maandagmodel??)

jigger83 05-02-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Heb onlangs in Duitsland de ip4600 gekocht.
Deze is echter omgebouwd zodat hij ook de vele goedkopere cartridges kan hebben ( de BCI-6 series dus, die maar slecht ongeveer 1 Eurootje per stuk kosten).
Werkt allemaal prima, geeft zelfs ook aan wanneer cartridges (bijna) leeg zijn.

Marnik 04-02-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

Ik heb de ip4600 gekocht om CD's en DVD's te bedrukken. Voordien werkte ik werkte met de Epson Stylus Photo 900. De Canon is veel sneller en de kwaliteit is perfect. Het bedrukken van een CD of DVD duurt minder dan halve minuut (t.o.v. 3 à 4 minuten met de Epson).

Ook het afdrukken van foto's (10x15 cm) is fenomenaal. De beeldkwaliteit is perfect. Als je de geprinte foto vergelijkt met dezelfde foto afkomstig uit het fotolabo van Kodak, merk je geen verschil in beelkwaliteit. De kleuren van de Canon waren iets gesatureerder, maar zelfs iets mooier.

Wat mij betreft een echte aanrader deze printer. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Voor meer mogelijkheden kan je een duurder model van Canon aanschaffen. Met deze printer kan je niet kopiëren, scannen, netwerkaansuiting...

harry batist 02-12-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4600

deze ook gekocht, had al ervaringen met de ip 4300 maar tot nu toe geen imitatie inkt cartridges gevonden. Verder is hij weer lekker geruisloos.